1 липня на Кіпрі почали будувати шосе Пафос-Поліс

1 липня 2022 року, за словами міністра транспорту, став історичним днем ​​для Кіпру, цього дня стартувало будівництво запланованої багато років тому автомагістралі Пафос-Поліс. Про шосе вперше заговорили у 80-ті, але велике будівництво почали тільки зараз. Кандидат у президенти та лідер партії влади Авероф Неофіту зазначив, що розпочнися будівництво 20 років тому, на ній вдалося б сильно заощадити, зараз же попередня вартість реалізації проекту 140,345 млн євро, чого, ймовірно, не вистачить для зведення всіх запланованих елементів автомобільного маршруту.

Безпосередньо перед стартом робіт у районі населених пунктів Марафунда та Тсада провели символічну церемонію відкриття. Згідно з проектною документацією, перша половина дороги буде прокладена від Айя Маринуда в місці з'їзду з траси Лімассол-Пафос. Маршрут проляже через Марафунду, Тсаду, Арму, Каллепію, Струмбі, Кілі. Про маршрут другої половини дороги поки що офіційно не говорять, але відома її загальна протяжність — 31 км.

 

Глава Мінтранспорту Янніс Карусос після ознайомлення з планом будівництва шосе зазначив, що реалізація проекту позитивно вплине на розвиток Кіпру. Зокрема нова дорога допоможе зробити Поліс більш привабливим у туристичному та інвестиційному плані, а також підвищить якість інфраструктури та життя загалом у регіоні. Очікується, що після завершення будівництва, запланованої на 3-4 роки, нерухомість Кіпру в регіоні подорожчає, а іноземні туристи стануть частіше бувати поки порівняно незручною для відвідування північно-західної частини острова.

Шосе спроектовано таким чином, що для проїзду в Поліс із Нікосії, Ларнаки чи Лімассола не обов'язково відвідуватиме власне Пафос. Для виїзду на нову дорогу достатньо буде з'їхати на неї з швидкісної траси в районі населеного пункту Айя Маринуда. Фактично шосе буде виконано у вигляді двосмугової автостради зі швидкісним обмеженням 100 км/год. На шляху прямування заплановано тунелі, естакади, віадуки та кілька підземних пішохідних переходів.

Проект, який у 2022 році лідер держави визнав пріоритетним, жодного разу піддавався критиці. Так, у 2017 році генеральний аудитор Одіссеас Міхаелідіс назвав трасу марнуванням грошей. Тим не менш, після в рамках поточного плану розвитку Республіки Кіпр поліпшення якості автомобільної інфраструктури, за підрахунками фахівців, є одним з ефективних кроків у бік поліпшення економічного добробуту та залучення іноземних інвестицій.

Підписка на розсилку