Процес придбання

Етапи придбання нерухомості в Греції, Європі

Правові основи оформлення угод з нерухомістю в Греції

Оформлення та реєстрація прав власності на нерухоме майно в Греції є процесом абсолютно прозорим, контрольованим і публічним та підпорядковується як грецькому, так і законодавства Європейського Союзу, повноправним членом якого Греція є з січня 1981 року.

При оформленні нерухомості, розташованої на території грецької держави, особа, яка не є громадянином цієї країни, виконує наступне:

  • Складання генерального доручення грецьким нотаріусом і при обов'язковій присутності акредитованого перекладача. На підставі цієї нотаріальної довіреності уповноваженому адвокату даються всі ті доручення і повноваження, які необхідні для укладення Основного Договору купівлі-продажу нерухомості, для того, щоб довіритель-покупець не був обтяжений тривалими бюрократичними процедурами.
  • Уповноважений адвокат, діючи від імені та представляючи інтереси довірителя, відкриває для нього ІПН в компетентних відділеннях податкової інспекції Греції, а також разом з довірителем відкриває банківський рахунок у грецькому банку.
  • Уповноважений адвокат проводить детальну правову перевірку документів у державному Реєстрі нерухомості щодо конкретного об'єкта нерухомості (на наявність будь-яких обтяжень, заставних утримань, проводить ідентифікацію Договорів і т.д.). Висновки перевірки, підписані і завірені цим же адвокатом, передаються потенційному покупцеві.
  • У відділення податкової інспекції уповноваженим адвокатом подається декларація про податок на передачу нерухомості (НПН). Ставка НПН в даний час встановлена в розмірі 3,09% (замість 10% як це було до 01.01.2014 року) на об'єкти від забудовника, що мають Дозвіл на будівництво, виданий до 01.01.2006, і 23% - якщо дозвіл на будівництво видано після зазначеної дати. Якщо об'єкти купуються у приватної особи, то податок незалежно від дати побудови будівлі складе 3,09%.
  • Обидві сторони підписують Основний Договір купівлі-продажу в присутності нотаріуса і перекладача, який потім реєструється адвокатом в Реєстрі нерухомості. Цей етап є завершальною, невід'ємною і обов'язковою частиною оформлення Договору купівлі-продажу нерухомості.
  • Покупцеві, після підписання Основного Договору, вручається повний пакет вищевказаних документів, завірених і переведених на російську мову, а також додаються Дозвіл на будівництво, Сертифікат енергоспоживання, План об'єкта нерухомості та Топографічний План.

Інформація надана юридичним відділом Grekodom Development.

Документи для оформлення нерухомості в Греції

Процес купівлі та оформлення нерухомості в Греції простий і швидкий. Сьогодні за 10 робочих днів можна стати повноправним власником грецької нерухомості. Бути може, вам доводилося чути іншу думку з цього приводу, і вона небезпідставна, але вже не актуальна: до червня 2011 року діяв закон про прикордонні зони, для придбання розташованих там об'єктів нерухомості потрібен дозвіл від грецького міністерства оборони, в результаті чого покупцям доводилося чекати завершення угоди кілька місяців і готувати велику кількість документів. Тепер ситуація спростилася, і за третину місяця можна закінчити всі справи з оформлення покупки. А комплект документів скоротився до мінімуму.

Перелік документів для оформлення нерухомості:

  •  діючий закордонний паспорт;
  •  діюча віза, що дозволяє в'їзд до Греції.

Перелік документів для відкриття банківського рахунку в Греції:

  •  діючий закордонний паспорт;
  •  діюча віза, що дозволяє в'їзд до Греції;
  •  документ, що підтверджує постійне місце проживання (внутрішній паспорт країни проживання);
  •  довідка з місця роботи (офіційний документ, що підтверджує основну професійну діяльність потенційного покупця, рід якої не має значення);
  •  копія податкової декларації (або довідка ПДФО).

Витрати на оформлення нерухомості в Греції

Витрати на оформлення нерухомості включають в себе податок на перехід прав власності, оплату послуг адвоката і нотаріуса, реєстрацію нерухомості і оплату рієлторських послуг:

Якщо комерційна вартість - 100 000 €, а податок на перехід прав власності 3,09%, тоді витрати становлять:

  • Гонорар адвоката: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%, який нараховується понад даної суми) = 1860 €
  • Нотаріальні витрати: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%) = 1860 €
  • Податок на перехід права власності: 100 000х3,09% = 3090 €
  • Реєстрація в Реєстрі нерухомості: 100 000х0.5% = 500 €
  • Оплата послуг посередника: 100 000х2% = 2 000 € (плюс ПДВ 24%) = 2480 €

Загальна сума витрат 9790 € (дану суму не можна розглядати як відсоток від вартості нерухомості).

 

Якщо комерційна вартість - 100 000 €, а податок 24%, тоді витрати становлять:

  • Гонорар адвоката: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%, який нараховується понад даної суми) = 1860 €
  • Нотаріальні витрати: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%) = 1860 €
  • Податок на перехід права власності: 100 000х24% = 24000 €
  • Реєстрація в Реєстрі нерухомості: 100 000х0.5% = 500 €
  • Оплата послуг посередника: 100 000х2% = 2 000 € (плюс ПДВ) = 2480 €

Загальна сума витрат 30700 € (дану суму не можна розглядати як відсоток від вартості нерухомості).

У разі, якщо кадастрова вартість перевищує комерційну, то всі витрати розраховуються з урахуванням кадастрової вартості об'єкта нерухомості.