}

Грецькі аеропорти підвищують податок до € 18,5

Афінський аеропорт став зразком для більш десятка інших аеропортів у світі. Нагадаємо, що в квітні минулого року грецька влада ухвалила рішення передати в експлуатацію компанії Fraport (Німеччина) 14 материкових і острівних аеропортів. Цей договір буде дійсний 40 років – до 2057 року.

Зміни і плюси від Fraport

Подібна фінансова угода не є рішенням доброї волі. Німецька інвестиційна компанія отримала таке право в рамках одного з відкритих міжнародних тендерів і вже виплатила другій стороні понад € 1,2 млрд. Окрім цієї суми Fraport зобов'язалася виплачувати € 22,9 млн. Кінцева сума буде змінюватися, виходячи з суми податків, різних виплат, а також рівня інфляції.

Сьогодні німецька компанія керує трьома материковими аеропортами в Актіоні, Салоніках, а також Кавалі і одинадцятьма острівними – на Криті, Лесбосі, ​​Косі, Самосі, Міконосі, Корфу, Закінфі, Кефалонії, Родосі, Скіатос, а також Санторіні. Щорічно всі ці аеропорти приймають понад 24 млн туристів з усієї країни та інших куточків світу.

До 1.11.2024 кожен із пасажирів, який користується даними авіалініями, також зобов'язаний буде заплатити додатковий податок розміром в € 13 на реорганізацію, поліпшення стану аеродромів і їх розвиток. Крім цього, існує ще один податок на безпеку – 24% ПДВ. А це означає, що подібне нововведення обійдеться кожному користувачеві авіаліній старше 2 років ще на € 5,5 більше. І 40% з цих € 18,5 будуть доходом держави.

Коли набере чинності нововведення?

Все залежить від дати завершення ремонтних робіт. Наприклад, аеропорти в Ханьї, Закінтосі та Кавалі будуть модернізовані до кінця 2018 року, тому для їх користувачів податок у € 18,5 буде введений вже з 1.04.2019.

Що стосується авіаліній у Самосі, Родосі, Актіон і Скіатос, то приблизна дата плати за реновації - 1.04.2020. А ось що стосується аеропорту міста Салоніки, то нововведення затягнуться ще на 1 рік, тому що за попередніми підрахунками вартість ремонтних робіт у новому терміналі складе € 100 млн.

Прибуток або вимушена міра?

Експерти вважають, що підвищення податку на більш ніж € 5 – це виправданий крок, адже практично кожен із експлуатованих грецьких аеропортів потребує поліпшення і в рамках терміналів, і за їх межами. Щорічно одразу кілька аеропортів курортної Греції поповнюють списки гірших.

Представники Fraport впевнені, додатковий податок дозволить підвищити якість послуг, що надаються, уникнути довгих черг, скарг від туристичних операторів, а також поліпшити імідж не тільки аеропортів, а й всієї Греції.

Але рахунки за подібну модернізацію, очевидно, будуть сплачені не самою компанією-орендарем, а пасажирами, які прилітають в популярну курортну країну. Податок на комфорт – це не що інше, як плата за сервіс і якість послуг.